O sobie samym




"Co mówisz sam o sobie?"

Można mówić ustami, można mówić całym sobą. Co mówię sam o sobie? Jakie mam zdanie na swój własny temat? Jaki jestem we własnych oczach? Czy moje spojrzenie na mnie samego jest prawdziwe? A co to znaczy prawdziwe? Prawdziwe, czyli Jezusowe. Patrzę na siebie tak jak Jezus na mnie patrzy. Ale jak On na mnie patrzy? No właśnie. Czy mam w swoim sercu wyryte spojrzenie Boga na mnie samego? Czy moja wiara, relacja z Nim, prowadzi mnie do coraz lepszego widzenia siebie we właściwym - Bożym świetle?

Co myśleć o sobie? To co On o mnie myśli. Jak na siebie patrzeć? Tak jak On. Tu potrzeba spotkania z Nim w głębi swojego serca. Tu potrzeba kontemplacji, modlitwy bycia. Tu potrzeba też ogromnej wiary, ponieważ to spojrzenie możliwe jest tylko z perspektywy wiary.

Komentarze

Popularne posty