Dynamika duchowa

*Poniżej ujrzysz pytania. Jest to rodzaj indywidualnej pracy duchowej, mającej na celu lepsze poznanie siebie, co pozwoli ci dotykać na modlitwie konkretów z twojego życia. Bóg działa konkretnie w życiu człowieka, stąd trzeba nam konkretnego zaglądania do własnej duszy.
*Warto wypisać wszystkie osoby i zdarzenia które przychodzą na myśl, nawet jeśli to były sporadyczne sytuacje. Również warto wypisać wszystkie ważne potrzeby w swoim życiu i uczucia, które w tobie dominują. To wszystko, co w sobie znajdziesz stanie się terenem szczególnego działania Bożej łaski.
*Prawdą jest, że w nas są zranienia, które w jakiś sposób utrudniają nam funkcjonowanie. Potrzeba tutaj uświadomienia sobie kto mnie zranił i jak, a następnie trzeba podjąć modlitwę o przebaczenie tej osobie. Tak samo rzecz ma się z osobami, które my zraniliśmy, trzeba sobie je przypomnieć jak również sytuacje raniące, których my staliśmy się przyczyną. Ważne jest także znać swoje dominujące uczucia, one często sterują naszym zachowaniem, są nierzadko przyczyną naszych grzechów. One również potrzebują dotknięcia Bożej łaski. Te nasze dominujące uczucia stanowią pewną blokadę, której nie potrafimy sami pokonać. Za tymi uczuciami jak za murem, kryje się konkretny problem pochodzący z naszej przeszłości. Nasze blokady, trudności wiążą nas i ściskają jak pęta. I te pęta, te więzy trzeba przerwać, łańcuchy na naszej psychice trzeba złamać, poniższy sposób jest jednym ze sposobów duchowego przerywania więzów zła.
*Oto kilka klasycznych przykładów, które podaję by naświetlić sposób owej pracy. To, co napiszesz jest tylko i wyłącznie dla ciebie. Jeśli oczywiście chcesz, możesz się tym podzielić ze spowiednikiem lub terapeutą. Życzę powodzenia w duchowej pracy nad sobą. br. P.K.

*Z R A N I E N I A*
KTO ZRANIŁ?
np. tato

W JAKI SPOSÓB?
- upijał się alkoholem
- bił mamę
nie miałam w nim wsparcia

np. wujek
- molestował mnie w dzieciństwie
- spowodował ogromne poczucie wstydu
- boję się mężczyzn i brzydzę się nimi
- mam do nich słabość

KOGO JA ZRANIŁEM. WYMIEŃ OSOBY?
np. żona

JAK ZRANIŁEM?
- Nie szanowałem jej
- nie pomagałem jej w wychowaniu dzieci
- biłem ją

np. siebie samego
- popełniłem grzechy, których się bardzo wstydzę
- wszedłem w nałóg i nie mogę sobie tego darować
- chciałem się zabić

*P O T R Z E B Y *

WYMIEŃ SWOJE NAJWIĘKSZE POTRZEBY?
np. bliskość

OPISZ JE
- czuję się samotny
- nie mam do kogo się odezwać
- nie mam nikogo bliskiego

np. wolności
- ciągle upadam w te same grzechy
- już mnie one męczą
- chciałbym się z nich wyzwolić

*DOMINUJĄCE
U C Z U C I A*

np. gniew

OPISZ
- nie umiem sobie z nim poradzić
- ranię nim moich najbliższych
- źle się z tym czuję
- czuję, że obrażam nim Boga
- spodziewam się gniewu ze strony Boga

np. lęk
-unikam ludzi
- boję się ich opinii
- boję się odrzucenia, wyśmiania


Zachęcam do rozpisania sobie swojej przeszłości, przyjrzenia się temu i wprowadzenia tych wspomnień w modlitwę. Zaproś w to Jezusa i poproś Go o łaskę uzdrowienia tych wspomnień. Oddaj Mu cały ten ból, każdą z tych relacji, każde takie doświadczenie. Poproś Go by objął tę słabość w Swoje Boskie panowanie.

Komentarze

Popularne posty