Benedykt XVI


"(...)musimy na nowo głosić z zapałem i radością wydarzenie śmierci i zmartwychwstania Chrystusa, będące sercem chrześcijaństwa, istotą i podstawą naszej wiary, silnym bodźcem dla naszych pewników, potężnym wichrem, który obala wszelki strach i niezdecydowanie, wątpliwości i ludzkie rachuby. Zmartwychwstanie Chrystusa upewnia nas, że żadna wroga siła nie może nigdy zniszczyć Kościoła. Toteż nasza wiara ma swój fundament, ale trzeba, aby ta wiara stała się życiem w każdym z nas. Trzeba więc podjąć ogromny i rozległy wysiłek, aby każdy chrześcijanin stawał się świadkiem zdolnym do zdania sprawy zawsze i wobec wszystkich z ożywiającej go nadziei (por. 1 P 3,15): tylko Chrystus może w pełni zaspokoić najgłębsze pragnienia serca każdego człowieka i odpowiedzieć na jego najbardziej niepokojące pytania dotyczące cierpienia, niesprawiedliwości i zła, śmierci i życia po śmierci.

Drodzy bracia i młodzi przyjaciele, Chrystus jest zawsze z nami i zawsze kroczy ze swoim Kościołem, towarzyszy mu, strzeże go, jak nam powiedział: „Ja jestem z wami aż do skończenia świata” (Mt 28, 20). Nigdy nie wątpijcie w Jego obecność! Zawsze poszukujcie Pana Jezusa, wzrastajcie w przyjaźni z Nim, przyjmujcie go w Komunii św. Uczcie się otwierać na Jego słowo i rozpoznawać je, a także rozpoznać Go w ubogich. Przeżywajcie swe życie z radością i entuzjazmem, pewni Jego obecności i Jego bezinteresownej przyjaźni, wielkodusznej, wiernej aż do śmierci na krzyżu. Świadczcie o radości z powodu Jego obecności mocnej i słodkiej wszystkim, począwszy od swych rówieśników. Powiedzcie im, że dobrze być przyjacielem Jezusa i że warto pójść za Nim. Swoim entuzjazmem pokazujcie, że pośród wielu sposobów życia, które świat zdaje się nam ofiarowywać – pozornie wszystkie na tym samym poziomie - jedynym, który nadaje prawdziwy sens życiu, a zatem jest prawdziwa i trwała radość, to pójście za Jezusem".

pełny tekst na stronie:
http://info.wiara.pl/doc/520125.Lizbono-buduj-swoje-nadzieje-na-Bozej-nadziei/2

Dla mnie bomba. Właśnie teraz potrzebuję umocnienia mojej wiary, wchodzę na stronę frondy a tu proszę, odniesienie do tego tekstu. Bogu dzięki za portale katolickie, ale przede wszystkim za prawdziwego ojca, Benedykta XVI.

Komentarze

Szymon pisze…
Ja też jestem pod wielkim wrażeniem papieskiego nauczania. Polecam też tekst modlitwy zawierzenia kapłanów, wypowiedzianej wczoraj przez Benedykta XVI w Fatimie. Doskonała do indywidualnego odmówienia, zwłaszcza dzisiaj...
MM pisze…
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Pamiętam hasło pierwszej pielgrzymki Benedykta XVI do Polski "Trwajcie mocni w wierze". Kiedy przyjechał jako papież do naszego kraju ja właśnie byłem przed rekolekcjami przygotowującymi mnie do święceń Prezbiteratu. Z jednym współbratem pojechaliśmy na stopa do Częstochowy, było to w przeddzień rozpoczęcia rekolekcji. Papież zrobił nam tym samym wprowadzenie do rekolekcji.Tato Benedykt ciągle wyprowadza ze Słowa Bożego pokrzepienie i niesamowicie w świetle Słowa wyjaśnia sens naszej rzeczywistoścvi. Jeszcze raz dzięki Bogu za Benedykta XVI
Szymon pisze…
Jeszcze raz ja, tym razem w innym temacie...
Zauważyłem, że jest tu link do mojej dawnej, nieistniejącej już strony Café Lumen. Od jakiegoś czasu piszę bloga tutaj: http://duchowy.wordpress.com/
Zapraszam i pozdrawiam serdecznie!
Ok. Dzięki za info

Popularne posty